ПОГОДЖЕНО

ЗАТВЕРДЖУЮ

СХВАЛЕНО

Педагогічною радою

Протокол № 1 від 31.08.2022

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ

на 2022 – 2025 роки

ЦІННОСТІ ШКОЛИ

o ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ – свідомий вибір у житті, приватних життєвих рішеннях, обранні життєвих пріоритетів, організації свого життя та відповідальність за свій вибір;

o ДОВІРА – щирість, яка грунтується на впевненості в порядності, доброзичливості і компетентності партнера;

o ПАРТНЕРСТВО – об’єднання й координація зусиль, ресурсів, рівність участі кожної зі сторін учасників освітнього процесу та спільна відповідальність за результати діяльності;

o ПОВАГА – прозорі та відкриті стосунки між усіма учасниками освітнього процесу: учнями, педагогами і батьками;

o СПІВПРАЦЯ – формування навичок роботи у колективі, толерантності, вміння ефективно співпрацювати;

o ГІДНІСТЬ – сукупність моральних, світоглядних, професійних якостей людини, які дають їй підстави для самоповаги та для усвідомлення своєї суспільної цінності, цінностівсякоїлюдини, як моральноїособистості, турбота про навколишній світ, прагнення здійснення добра;

o ВДЯЧНІСТЬ - визнання отриманого добра, уваги, добродійства або послуги, а також різні способи виявлення цього почуття на ділі, більш позитивне ставлення до життя;

o ПАТРІОТИЗМ - громадський і моральний принцип, який характеризує відношення людей до своєї країни, який проявляється в певному образі дій: турбота, відповідальність, любов;

o ІННОВАТОРСТВО – впровадження інновацій;

o РОЗВИТОК – безперервний розвиток вчителів, підвищення їхнього професійного рівня через мотивацію та саморозвиток.

МІСІЯ ШКОЛИ

Розвиток щасливої, цілеспрямованої, здорової та успішної особистості, яка мислить критично, легко адаптується до змін, здатна творити та прагне саморозвитку в інфрастуктурно розвиненому середовищі, в якому всі учасники освітнього процесу довіряють один одному, та яке є центром громади.

ВІЗІЯ ШКОЛИ

Освітній простір опанування навиками та формування цінностей на основі екологічних стосунків, ненасильницького спілкування, освітнього коучінгу, що сприятиме вихованню сучасних людей, які:

- самостійно навчаються протягом всього життя;

- знають свої сильні сторони;

- гнучкі та легко адаптуються до змін;

- мислять рефлексивно, творчо та цілісно, вміють вирішувати проблеми та приймати відповідальні рішення з чистим сумлінням заради спільного блага;

- піклуються про інших;

- відповідальні громадяни, які діють, керуючись морально-етичними чеснотами;

- бачать у своїй справі сенс, гідність та покликання, поважають права інших .

СТРАТЕГІЧНІ ТА ОПЕРАЦІЙНІ ЦІЛІ, ШЛЯХИ ЇХ РЕАЛІЗАЦІЇ

І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ
1.1. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМФОРТНИХ І БЕЗПЕЧНИХ УМОВ НАВЧАННЯ ТА ПРАЦІ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
1.1.1.Безпечність та комфортність приміщень і території школи для навчання та праці ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РОЗВИТКУ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ (Додаток 1)
1.1.2. Забезпечення школи навчальними та іншими приміщеннями , відповідним обладнанням, що необхідне для реалізації освітніх програм Обладнати кабінети фізики,хімії, біології, географії, математики, інформатики, початкової школи і приміщення закладу відповідно до типових переліків МОН: Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи (наказ МОН від 07.02.2020 № 143), Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти (наказ МОН від 02.11.2017 № 1440), Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій (наказ МОН від 29.04.2020 № 574) Здійснити інвентаризацію наявного обладнання у кабінетах фізики,хімії, біології, географії, математики, початкової школи Скласти списки необхідного обладнання і засобів навчання для кабінетів фізики,хімії, біології, географії, математики, початкової школи Провести закупівлі необхідного обладнання і засобів навчання за рахунок коштів державного бюджету або інших джерел, не заборонених законодавством
1.1.3. Охорона праці, безпека життєдіяльності, пожежна безпека, правила поведінки в умовах надзвичайних ситуацій Збереження життя і здоров’я учасників освітнього процесу під час уроків та в позаурочий час Співпраця із службами щодо експлуатації автоматичної системи пожежної сигналізації. Проведення навчальних тривог та евакуацій. Проведення інструктажів з ТБ і ОП серед учасників освітнього процесу та працівників школи. Навчання і підвищення кваліфікації відповідальних осіб (директор, заступники директора). Робота спрямована на виховання навичок безпечного поводження у надзвичайних ситуаціях, на дорозі, в інтернеті тощо
1.1.4. Готовність реагування в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти Оперативне та злагоджене реагування на нещасні випадки Розробка та відпрацювання алгоритму дій у разі нещасного випадку
1.1.5. Створення умов для безпечного та корисного харчування Дотримання постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» Дотримання наказу МАППУ від 01.10.2012 № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» Ремонт харчоблоку Складання та виконання меню згідно постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 Реалізація внутрішкільної системи НАССР Інвентаризація і заміна обладнання харчоблоку Капітальний та поточний ремонти харчоблоку
1.1.6. Створення умов для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті Впровадження ПРАВИЛ БЕЗПЕЧНОГО КОРИСТУВАННЯ МЕРЕЖЕЮ ІНТЕРНЕТ В ШКОЛІ Влаштування контент-фільтрів контролю за безпечним користуванням Інтернет. Придбання ліцензованого ПЗ в т.ч. антивірусних програм та їх вчасне оновлення.
1.1.7. Застосування адаптації та інтеграції здобувачів освіти та працівників Швидка адаптація у закладі і комфортне перебування у ньому Проведення анкетування дітей, які вперше зараховані до закладу Робота досвідчених наставників молодих педагогів
1.2. СЕРЕДОВИЩЕ, ВІЛЬНЕ ВІД БУДЬ-ЯКИХ ФОРМ НАСИЛЬСТВА ТА ДИСКРИМІНАЦІЇ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
1.2.1. Протидія будь-яким проявам дискримінації, булінгу, іншому насильству, дотримання порядку реагування на їх прояви ПЛАН ЗАХОДІВ (антибулінгова політика) із запобігання та протидії булінгу (цькуванню) згідно Наказу МОН України 28.12.19 №1646 (Додаток 2)
1.2.2. Дотримання учасниками освітнього процесу етичних норм,повага до гідності, прав і свобод людини ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ учасників освітнього процесу, спрямованих на формування позитивної мотивації у поведінці учасників освітнього процесу та реалізацію підходу, заснованого на правах людини (Додаток 3)
1.3. ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО, РОЗВИВАЛЬНОГО ТА МОТИВУЮЧОГО ДО НАВЧАННЯ ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
1.3.1. Облаштування приміщень та території за принципами універсального дизайну та/або розумного пристосування Оновлення обладнання медичної частини Облаштування архітектурної доступності для маломобільних осіб Складання переліків необхідного нового обладнання Закупівля необхідного обладнання Облаштування пандусів або підйомного обладнання біля входів у приміщення та на територію закладу
1.3.2. Мотивація учасників освітнього процесу до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, ведення здорового способу життя ПЛАН ЗАХОДІВ для оволодіння ключовими компетентностями (Додаток 4)
1.3.3. Створення простору інформаційної взаємодії та соціальнокультурної комунікації Включення до Плану роботи бібліотеки заходів, спрямованих на формування інформаційно-комунікаційної компетентності Обладнання при бібліотеці закладу місця для групової роботи учнівства. Поповнення бібліотечного фонду.
ІІ.СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
2.1. НАЯВНІСТЬ ВІДКРИТОЇ, ПРОЗОРОЇ І ЗРОЗУМІЛОЇ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ СИСТЕМИ ОЦІНЮВАННЯ ЇХ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
2.1.1. Належне інформування здобувачів освіти педагогічними працівниками про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень Ознайомлення учнів та батьків (осіб, що їх замінюють) із критеріями, правилами та процедурами оцінювання навчальних досягнень. Оформлення і доповнення (за потреби) у кабінетах закладу інформаційних куточків про чинні критерії оцінювання учнів. Оцінювання вивчення як навчального матеріалу так і поступу учня у вивченні предмету. Дотримання педагогами вимог наказів МОН від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» та від 13.04.2011 N 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти». Ознайомлення учнів та батьків чи осіб, що їх замінюють із даними вимогами чи іншими, передбаченими законодавством, у разі зміни чинних на момент затвердження Стратегії, у тому числі у вигляді оформлених інформаційних куточків, онлайн-розсилки. Публікування критеріїв оцінювання на сайті закладу Розробка багатомірних шкал, діагностувальних програм, за допомогою яких будуть оцінюватись як зміст освіти та навчальні матеріали, так і навчальні досягнення (поступ учнів)
2.1.2. Сприяння системи оцінювання реалізації компетентнісного підходу до навчання
2.1.3.Забезпечення справедливого і об’єктивного оцінювання учнів
2.2. ЗАСТОСУВАННЯ ВНУТРІШНЬОГО МОНІТОРИНГУ, ЩО ПЕРЕДБАЧАЄ СИСТЕМАТИЧНЕ ВІДСТЕЖЕННЯ ТА КОРИГУВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ КОЖНОГО ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
2.2.1. Аналіз результатів навчання здобувачів освіти Виявлення прогалин у викладанні та вивченні предметів Моніторинг результатів навчання здобувачів освіти та аналіз їх з метою подальшого коригування
2.2.2. Забезпечення функціонування системи формувального оцінювання Запровадження системи формувального оцінювання на всіх рівнях здобуття освіти Відстеження особистого поступу учнів, формування в них позитивної самооцінки
2.3. СПРЯМОВАНІСТЬ СИСТЕМИ ОЦІНЮВАННЯ НА ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА РЕЗУЛЬТАТИ СВОГО НАВЧАННЯ, ЗДАТНОСТІ ДО САМООЦІНЮВАННЯ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
2.3.1. Спрямованість системи оцінювання на формування відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання Формування в здобувачів освіти відповідального ставлення за власне навчання, вміння аналізувати та виправляти власні помилки Надання педагогічної допомоги учням у вивченні предметів (індивідуальні заняття, консультації) Виховання відповідального ставлення до процесу навчання Самооцінювання та взаємооцінювання учнів
ІІІ.ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
3.1. ЕФЕКТИВНІСТЬ ПЛАНУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ СВОЄЇ ДІЯЛЬНОСТІ, ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ОСВІТНІХ ПІДХОДІВ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ З МЕТОЮ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
3.1.1. Планування та аналіз результативності своєї діяльності педагогічними працівниками Розробка календарних планів поурочної та виховної роботи згідно Стратегії, освітньої програми школи, інших чинних документів, що це регламентують Планування педагогами навчального матеріалу відповідно до освітньої програми закладу Планування виховної роботи з дотриманням методичних рекомендацій МОН
3.1.2. Застосування освітніх технологій,спрямованих на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти ПЛАН МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ (Додаток 5)
3.1.3. Формування та реалізація індивідуальних освітніх траєкторій
3.1.4. Створення та використання освітніх ресурсів
3.1.5. Формування ціннісних орієнтирів у процесі навчання, виховання та розвитку ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ (Додаток 6)
3.1.6. Використання ІКТ в освітньому процесі Учасники освітнього процесу упевнені користувачі ПК Навчання з допомогою ІКТ Проходження курсів підвищення кваліфікації Залучення ІТ експертів
3.2. ПОСТІЙНЕ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОГО РІВНЯ І ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
3.2.1. Професійний розвиток та підвищення кваліфікації педагогічними працівниками (в т.ч. щодо дітей ООП) Підвищення кваліфікації педагогічних кадрів Атестація педагогічних працівників Сертифікація педагогічних працівників Участь у курсах підвищення кваліфікації, тренінгах, семінарах, вебінарах, тощо Засідання атестаційної комісії Заявка на участь у сертифікації
3.2.2. Інноваційна освітня діяльність, участь у освітніх проектах, робота педагогічних працівників як освітніх експертів Збільшення частки педагогів,які беруть участь у педагогічних конкурсах, проєктах, розробленні чи адаптації певних технологій, ініціюють чи реалізують освітні проєкти Інформаційно-просвітницька робота Моральне/матеріальне заохочення
3.3. НАЛАГОДЖЕННЯ СПІВПРАЦІ ЗІ ЗДОБУВАЧАМИ ОСВІТИ, ЇХ БАТЬКАМИ, ПРАЦІВНИКАМИ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
3.3.1. Діяльність педагогічних працівників на засадах педагогіки партнерства Розбудова партнерських взаємин із здобувачами освіти із застосуванням особистісно-орієнтованого підходу Зміна підходів у веденні педагогічної діяльності Врахування думки педагогічних працівників у освітньому процесі
3.3.2. Співпраця з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечення постійного зворотнього зв’язку ПЛАН ВИХОВНОЇ РОБОТИ (Додаток 6)
3.3.3. Практикування педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці ПЛАН МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ (Додаток 5)
3.4. ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА НАВЧАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ НА ЗАСАДАХ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ (АД)
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
3.4.1. Дотримання педагогічними працівниками АД Діяльність педагогічних працівників на засадах АД ПОЛОЖЕННЯ ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ (Додаток 7)
3.4.2. Сприяння педпрацівниками дотримання АД здобувачами освіти Інформування педагогічними працівниками здобувачів освіти про дотримання правил АД
IV.УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ
4.1. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СИСТЕМИ ПЛАНУВАННЯ, В Т.Ч. СТРАТЕГІЧНОГО, МОНІТОРИНГУ. ВИКОНАННЯ ПОСТАВЛЕНИХ ЦІЛЕЙ І ЗАВДАНЬ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
4.1.1. Спрямованість стратегії розвитку на підвищення якості освітньої діяльності ГРАФІК МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ(Додаток 8)
4.1.2. Здійснення річного планування та відстеження його результативності відповідно до стратегії розвитку РІЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ ШКОЛИ Оформлюється щорічно, відповідає Стратегії Діяльність педагогічної ради школи спрямована на реалізацію Річного плану та Стратегії (Таблиці2, 3, Додаток 5)
4.1.3. Здійсненння самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти ГРАФІК МОНІТОРИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ (Додаток 8)
4.1.4. Планування та здійснення заходів з утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РОЗВИТКУ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ (Додаток 1)
4.2. ФОРМУВАННЯ ВІДНОСИН ДОВІРИ, ПРОЗОРОСТІ, ДОТРИМАННЯ ЕТИЧНИХ НОРМ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
4.2.1. Створення психологічно комфортного середовища конструктивної взаємодії та взаємної довіри учасників освітнього процесу Безперешкодний доступ до керівництва закладу, якщо інше не передбачене законодавством (години особистого прийому, звернення, сучасні засоби комунікації) Створення та дотримання графіку прийому громадян Оприлюднення важливої інформації на сайті закладу Можливість чату з директором у класних групах
4.2.2. Інформування про діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах Своєчасне оновлення інформації на інфостендах школи та на сайті закладу
4.3. ЕФЕКТИВНІСТЬ КАДРОВОЇ ПОЛІТИКИ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
4.3.1. Ефективне формування штату закладу освіти через залучення кваліфікованих працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми Укомплектування штату кваліфікованими працівниками Оголошення про вакантні посади. Взаємодія з ВНЗ щодо працевлаштування випускників.
4.3.2. Мотивація за допомогою системи матеріального та морального заохочення педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності Застосування морального та матеріального заохочення до педагогічних працівників з метою підвищення якості освітньої діяльності
4.3.3. Сприяння підвищенню кваліфікації педпрацівників Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників (у межах 30 годин) за рахунок бюджетних коштів Атестація педагогічних працівників Сертифікація педагогічних працівників Укладання договорів із суб’єктами підвищення кваліфікації, своєчасне направлення педагогічних працівників на підвищення кваліфікації Засідання атестаційної комісії (ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН АТЕСТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ (Таблиця 1 Додаток 5)) Заявка на участь у сертифікації
4.4. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ НА ЗАСАДАХ ЛЮДИНОЦЕНТРИЗМУ, ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ НА ОСНОВІ КОНСТРУКТИВНОЇ СПІВПРАЦІ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ, ВЗАЄМОДІЇ З МІСЦЕВОЮ ГРОМАДОЮ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
4.4.1. Створення умов для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу Дотримання Конституції України, положень Конвенції про права дитини, інших нормативно-правових актів у галузі освіти, в т.ч. ст. 53 ЗУ «Про освіту»,
4.4.2. Прийняття управлінських рішень з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу Залучення учасників освітнього процесу до розроблення внутрішкільних документів, до обговорення організаційних питань, до само оцінювання закладу
4.4.3. Створення умов для розвитку громадського самоврядування Активізація роботи учнівського самоврядування Розроблення і реалізація плану роботи батьківського та учнівського самоврядування на рік
4.4.4. Громадська активність та ініціатива в житті місцевої громади Участь у ініціативах громади Співпраця із громадськими організаціями, в тому числі благодійними
4.4.5. Відповідність режиму роботи та розкладу занять віковим особливостям та освітнім потребам здобувачів освіти Своєчасне складання режиму роботи закладу Своєчасне складання розкладу занять Розроблення режиму роботи закладу та складання розкладу занять відповідно до вікових особливостей та освітніх потреб здобувачів освіти
4.4.6 Створення умов для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти Профільність старшої школи Створення гуртків різного спрямування Опитування учнівської та батьківської громадськості про вибір предметів варіативної частини тощо
4.5. ФОРМУВАННЯ ТА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПОЛІТИКИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
Стратегічні цілі Операційні цілі Шляхи реалізації
4.5.1. Упровадження політики академічної доброчесності ПОЛОЖЕННЯ ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ (Додаток 7)
4.5.2. Формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції Проведення заходів спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції
Кiлькiсть переглядiв: 132

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.